sobota, 20 lipca 2013

Wywiad piąty.

Nie wiem co ja ostatnio mam z tymi sportem, ale prezentuję wam kolejną osobę, tym razem mężczyznę, który postanowił brać byka za rogi i nie marnować życia. Ma wielkie plany i niesamowite ambicje. Znacie Chucka Norrisa? O nim też będzie mowa.

Wywiad 5.
Prowadząca: Justyna Ostrowska.
Rozmówca: Dominik ---
Temat: Sport: Sztuki Walki.

Justyna Ostrowska: Witam Cię Dominiku, oczywiście na początek zapytam skąd wzięło się Twoje zainteresowanie sportami takimi jak Krav Maga czy Tang Soo Do?
Dominik: Krav Maga z tego względu, iż nie jest to sport ani sztuka walki, tylko metoda samoobrony. Można jej użyć w każdej sytuacji, na ulicy, przeciw paru rywalom, wrogom z bronią typu nóż, pistolet, karabin. Mogę się z łatwością obronić jak i kogoś. A co do Tang Soo Do wynika to z mojego zainteresowania i fascynacji osobą Chucka Norrisa.
Jest to sztuka, dzięki której Chuck Norris wymyślił własny styl walki, w którym ma 10 najwyższy Dan i czarny pas oraz, z którego czerpie wiele ciosów popularnych dla niego, np. półobrót.
A poza tym wschodnie sztuki walk dają nie tylko możliwość obrony, ale też kształtują charakter człowieka, poprawiają sprawność fizyczną, pomagają odreagować w stresie.
Justyna Ostrowska: Myślisz, że we współczesnym świecie potrzebna jest nam wiedza o samoobronie?
Dominik: Tak. Sądzę, że samoobrona w tych czasach to coś naprawdę ważnego. Bandyci, gwałciciele, napady, powroty samemu w nocy ... bardzo potrzebna jest ta umiejętność, aby nic się nam nie stało.
Justyna Ostrowska: Czy każdy człowiek, mógłby zacząć trenować wybrane przez Ciebie sztuki walki? Nie pytam tylko o sprawność fizyczną, ale i psychiczną.
Dominik: Tak, sztuki walki, a przynajmniej Tang Soo Do są dobrą rzeczą dla każdego człowieka. Pozwalają zachować równowagę psychofizyczną, jak mówiłem kształtują charakter i każdy może spokojnie zacząć trenować, a jest ich wiele do wyboru.
Justyna Ostrowska:
Długo już trenujesz? Jak wyglądały początki?
Dominik: 
Trenuję od lutego. Początki były dobre, ponieważ zaczynałem zajęcia z grupą początkującą, od podstaw. Obecnie w Tang Soo Do szykuję się na egzamin na kolejny pas, w Krav Madze było podobnie, mam już kolejny stopień. Najgorsze było to, że byli nowi ludzie i trzeba było ich poznać, a z tym idzie stres itd.
Justyna Ostrowska: 
No właśnie, wytłumaczysz w skrócie zasadę zdobywania poszczególnych pasów? Jest to zaświadczenie o stopniu umiejętności?
Dominik: 
Tak, pasy świadczą o stopniu umiejętności danego człowieka w danej sztuce. Pas zdobywa się w zależności od tego, ile już trenujemy. Na początku mamy biały pas, który mamy od samego początku. Potem jest pomarańczowy(9 GUP), który możemy zdobyć trenując minimum 3 miesiące i zdając specjalny egzamin.
Jeśli chodzi o Krav Magę, musimy umieć poszczególne wymagania na każdy pas, które zaliczamy na egzaminie, podobnie jak w Tang Soo Do. 
Justyna Ostrowska:
Odniosłeś kiedyś jakieś obrażenia przy treningu?
Dominik: O
czywiście, że tak. Nie są to obrażenia typu krew, złamania. Raczej małe siniaki, czasami coś zaboli chwilowo. Na treningach jest pełny profesjonalizm, zasady bezpieczeństwa . Trener wie co robi, to jego pasja i wie jak trenować .
Justyna Ostrowska:
Miałeś kiedyś okazję wykorzystać swoje umiejętności poza salą treningową?
Dominik: 
Nie, na szczęście do tej pory poza treningiem nie musiałem na nikim tego stosować.
Justyna Ostrowska: 
Wiążesz z tymi sportami swoją przyszłość, czy bardziej traktujesz jako hobby?
Dominik: 
Tak, mam zamiar w przyszłości osiągnąć jak najwyższy stopień mistrzowski (dan) w Tang Soo Do, Taekwondo oraz Krav Madze. Potem założę własną szkołą gdzie młodzież będzie mogła trenować. Mam też zamiar pracować w policji, więc w różnych akcjach mogę używać swoich umiejętności, aby bandyci mnie nie uszkodzili ani mi nie uciekli. Ale hobby także. Lubię to. Kiedy już skończę te sztuki, mam zamiar zacząć trenować sztukę, którą wymyślił Bruce Lee - Jeet Kune Do albo po prostu Kung Fu. Chcę także wziąć udział w mistrzostwach świata w Karate.
Justyna Ostrowska:  
Masz bardzo wiele ambicji, życzę Ci aby spełniła się każda, a w między czasie jeszcze więcej. Dziękuję za poświęcony czas.
Dominik:
Ja również dziękuję i pozdrawiam.

6 komentarzy:

  1. Ciekawy wywiad, sama kiedyś uprawiałam karate :)

    Jezeli miałabyś ochotę przeprowadzić ze mną taki wywyiad to bym się bardzo cieszyła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jasne, że jestem zainteresowana, tylko już nie na temat sportu, błagam :o

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem ci, że nigdy nie spotkałam się z blogiem takiego typu, ale masz bardzo ciekawy pomysł ! Nie poddawaj się i kontynuuj swoją pasję dalej ! :)
    Zapraszam : http://me-my-dreams-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny udany i ciekawy wywiad! Masz do tego dryg! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku, ale cudowny blog *o* Dziewczyno, masz talent! Życzę ci z całego serca, żebyś realizowała swoje marzenia i w przyszłości została dziennikarką ;)
    Zapraszam na mojego bloga: clannad-opowiadania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, pamiętajcie o zgłaszaniu się do wywiadów.