sobota, 3 sierpnia 2013

Wywiad siódmy.

Na ulicach panuje coraz większa znieczulica. Ludzie kupują sobie zwierzęta po czym je wyrzucają dosłownie na ulicy. Nie reagują na prośby bezdomnych o pieniądze, czy jedzenie.
A tak mało potrzeba, aby świat stał się chociaż odrobinę lepszy. 

Wywiad 7.
Prowadząca: Justyna Ostrowska.
Rozmówca: Natalia ---
Temat: Uzależnienia: Wolontariat, pomoc. 


Justyna Ostrowska: Witam Cię Natalia, zacznę od pytania wprowadzającego nas w temat. Czym jest wolontariat?
Natalia: Hej, wolontariat to sposób pomocy potrzebującym. Podczas wolontariatu pracuje się bez tak zwanego "wynagrodzenia", czyli po prostu za darmo. W wolontariacie chodzi, o to aby jak najbardziej pomóc np: wybranej fundacji
Justyna Ostrowska: Jak bardzo w obecnych czasach wolontariat jest potrzebny?
Natalia: Moim zdaniem wolontariat jest potrzeby nawet w obecnych czasach, ponieważ ciągle głodują dzieci, jest mnóstwo psów i kotów w schroniskach. Coraz więcej rodzin nie ma pieniędzy, aby np. wyprawić dzieci do szkoły.
Justyna Ostrowska: Jak myślisz, co sprowokowało ludzi do niesienia pomocy w formie wolontariatu?
Natalia: Pewnie chęć niesienia pomocy ludziom NAPRAWDĘ potrzebującym. Których niestety było, jest i będzie bardzo dużo...
Justyna Ostrowska: Jak sądzisz, co by było gdyby ludzie nie pomagali z dobrego serca?
Natalia: Nie wyobrażam sobie tego. Wszędzie byliby głodni czy bezdomni. Zwierzaki znajdowałyby się dosłownie wszędzie brudne i zaniedbane. Serce mi się kraje jak o tym piszę.
Justyna Ostrowska: Jakie są formy wolontariatu?
Natalia: Jest ich mnóstwo m.in. Pakowanie zakupów w sklepie oczekując, że ktoś o dobrym sercu wrzuci do puszki, choć grosz. Pomoc w schronisku - tu się mieści wyprowadzanie psów, uczenie ich np: chodzenia przy nodze, aby zwiększyć ich szanse na adopcje. Wolontariusze w schronisku bawią się również z kotami by miały dostarczoną codzienną dawkę pieszczot. Bywa, że wolontariusze sprzątają w boksach psów czy zmieniają wodę.
Justyna Ostrowska: Gdzie można szukać pracy, jako wolontariusz?
Natalia: Nie jestem w stanie wymienić tych wszystkich miejsc ponieważ sama ich nie znam, ale na pewno w schroniskach. Większość fundacji ma też wolontariuszy, więc warto popytać się nawet drogą e-mailową. Można dowiedzieć się również czy szkoła, do której uczęszczamy wspiera jakąś fundację organizując wolontariat. Ja tak rozpoczęłam swoją przygodę niosąc pomocą innym.
Justyna Ostrowska: Jak można pomagać ludziom lub zwierzętom, jeżeli nie można zostać wolontariuszem?
Natalia: Hm.... Można dokarmiać bezdomne zwierzęta albo darować bezdomnym ludziom pieniądze, chociaż na chleb.
Justyna Ostrowska: Co natchnęło Cię do bezinteresownego niesienia pomocy?
Natalia: Sama nie wiem. Na początku w szkole liczyłam na nagrodę w postaci podniesienia oceny z zachowania, dzięki wolontariatowi. Jak już poszłam raz to zaczęłam chodzić ciągle, nie mogłam się powstrzymać. Później koleżanka namówiła mnie na odwiedziny w schronisku, czego się bałam. Nie chciałam widzieć psów w boksach, kotów w klatkach... Ale okazało się, że tam wcale nie było tak źle. Dzięki wolontariuszom zwierzaki były szczęśliwe.... Miałam wrażenie, że one chcą tam zostać... Ale się myliłam te wszystkie zwierzęta chcą znaleźć dom.
Justyna Ostrowska: Morał jest prosty, powinniśmy dbać o swoje zwierzęta i w każdy możliwy sposób pomagać ludziom. Dziękuję za rozmowę.
Natalia: Ja również dziękuję

8 komentarzy:

  1. Witam.
    Niestety z naszej Ocenialni odeszła Oceniająca, która miała ocenić Twojego bloga. Czy możemy Cię przenieść do innej Oceniającej? Proszę o odpowiedź u nas na blogu!

    OdpowiedzUsuń
  2. :D :D zapraszam tutaj w linkkk ----->>> http://cutelittlefunsmile.tumblr.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wywiad. Wolontariat jest niezwykle ważny i także nie wyobrażam sobie jakby wyglądały ulice, jakby go nie było...

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny blog <3
    Świetne wywiady :)
    Obserwuję :)
    Zapraszam do mnie :
    http://amazing-life-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Na zachodzie Europy wolontariat jest wpisany w zycie mieszkańców, a starsi ludzie na emeryturze maja wypełniony czas akcjami charytatywnymi, które organizuja. Oby w Polsce jak najszybciej zmieniła się mentalność i zwiększyła świadomośc pomocy i bezinteresownej pracy dla potrzebujących. Gratuluje pomysłowych wywiadów. Czekam na kolejne! bankowski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się tu ;*
    Poklikasz w banner na moim blogu ? <3
    agrestaco6.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog :)
    Fajnie się to wszystko czyta :)
    Na pewno nie raz tu zajrzę :)
    Pozdawiam serdecznie i zapraszam na mojego bloga :)

    http://wlacz-pozytywne-myslenie.blogspot.com/2013/11/witamina-c.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, pamiętajcie o zgłaszaniu się do wywiadów.